Zapisy uczniów do klasy pierwszej
Szanowni Państwo,
Dyrekcja Szkoły Podstawowej Nr 4 w Olkuszu informuje, iż od dnia 21 marca rozpoczęła się rekrutacja do klasy pierwszej kandydatów zamieszkałych poza obwodem Szkoły Podstawowej Nr 4. Warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów). Wnioski można składać w terminie od 21 marca 2017 r. do 11 kwietnia 2017 r. do godziny 13.00 w godzinach pracy sekretariatu (7.00 – 15.00). W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc w klasach pierwszych brane są pod uwagę następujące kryteria:
L.p. | Kryteria | Liczba punktów |
1. | Dziecko, którego rodzeństwo kandyduje do Szkoły Podstawowej nr 4 w Olkuszu | 64 |
2. | Dziecko, którego rodzeństwo uczęszcza do Szkoły Podstawowej nr 4 w Olkuszu | 32 |
3. | Dziecko, które w poprzednim roku szkolnym uczęszczało do jednego z przedszkoli znajdujących się w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 4 w Olkuszu | 16 |
4. | Miejscem zamieszkania dziecka jest gmina Olkusz | 8 |
5. | Szkoła Podstawowa nr 4 w Olkuszu jest miejscem pracy rodzica dziecka | 4 |
6. | Miejsce pracy rodzica dziecka znajduje się w obwodzie szkoły | 2 |
W przypadku uzyskania przez grupę kandydatów równorzędnych wyników, komisja rekrutacyjna będzie brała pod uwagę dodatkowe kryteria:
L.p. | Kryteria | Liczba punktów |
1. | Wielodzietność rodziny kandydata potwierdzona oświadczeniem rodzica | 1 |
2. | Niepełnosprawność kandydata potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności | 1 |
3. | Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności | 1 |
4. | Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności | 1 |
5. | Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata potwierdzona orzeczeniem o niepełnosprawności | 1 |
6. | Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie potwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem | 1 |
7. | Objęcie kandydata pieczą zastępczą potwierdzone dokumentem poświadczającym objęcie dziecka pieczą. | 1 |
Definicje ustawowe:
-
wielodzietność rodziny- oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci (za dzieci uznaje się pozostające na utrzymaniu dzieci w wieku do ukończenia 25 roku życia, a także dziecko, które ukończyło 25 rok życia legitymujące się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności, jeżeli w związku z tą niepełnosprawnością przysługuje świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy; do członków rodziny nie zalicza się dziecka pozostającego pod opieką opiekuna prawnego, dziecka pozostającego w związku małżeńskim, a także pełnoletniego dziecka posiadającego własne dziecko);
-
samotne wychowywanie dziecka- oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem.
Wniosek można pobrać z sekretariatu szkoły lub ze strony internetowej: www.sp4.ilkus.pl wypełnić, podpisać i dostarczyć do szkoły. Do wniosku dołącza się następujące dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów:
-
oświadczenia rodziców potwierdzające spełnianie kryteriów od 1 do 6 wymienionych w ust. 6.
-
dokumenty potwierdzające niepełnosprawność, rozwód lub separację, pieczę zastępczą oraz orzeczenia PPP są składane w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie lub przez rodzica kandydata,
-
oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści:
„Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
-
W uzasadnionych przypadkach:
-
przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego,
-
lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie tych okoliczności. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni.
Postępowanie rekrutacyjne do szkoły przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora szkoły. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
-
ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych;
-
ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
-
sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
Wyniki postępowania rekrutacyjnego zostaną podane. do publicznej wiadomości w dniu 27 kwietnia 2017 r. o godz. 12.00w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
Rodzice kandydata zakwalifikowanego do szkoły są zobowiązani dopotwierdzenia woli uczęszczania do tej szkoływ terminie od 28 kwietnia 2017 r. do dnia 5 maja 2017 r. do godz. 15.00
Komisja rekrutacyjna poda do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoływ dniu 9 maja 2017 r. o godz. 12.00. Lista będzie zawierać imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc. Listy, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na tablicy informacyjnejw siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
Terminy dokonywania czynności w postępowaniu uzupełniającym w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Olkusz na rok szkolny 2017/2018:
-
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym:
-
do oddziału ogólnodostępnego - od dnia 05 czerwca 2017 r. do dnia 09 czerwca 2017 r. do godz. 13.00;
-
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 20t ust.7 ustawy o systemie oświaty – od dnia 12 czerwca 2017 r. do dnia 14 czerwca 2017 r.
-
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych - dnia 16 czerwca 2017r.
godz. 12.00; -
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia- od dnia 19 czerwca 2017 r. do dnia 20 czerwca 2017 r. do godz. 12.00;
-
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - dnia 21 czerwca 2017 r. o godz. 12.00.
-
Procedura odwoławcza.
-
W terminie7 dniod dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dniod dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dniod dnia otrzymania uzasadnienia.
-
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dniod dnia otrzymania odwołania.
-
Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego – skargę wnosi się za pośrednictwem dyrektora szkoły, którego działanie jest przedmiotem skargi.
-
O przyjęciu dziecka do szkoły w trakcie roku szkolnego, w tym do klas pierwszych, decyduje dyrektor szkoły, z wyjątkiem przypadków przyjęcia dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły, którzy są przyjmowani z urzędu. Jeżeli przyjęcie dziecka wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych, powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz.