Analiza ankiety
ANALIZA ANKIET DLA RODZICÓW UCZNIÓW, KTÓRYCH DZIECI ROZPOCZĘŁY NAUKĘ W PIERWSZEJ KLASIE JAKO DZIECI 6 – LETNIE.
Ankieta przeprowadzona w styczniu 2014r. wśród 6 rodziców uczniów klas I, II, III i IV.
1. Czym kierowali się Państwo, podejmując decyzję o wcześniejszym posłaniu dziecka do szkoły? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
innymi czynnikami (jakimi?):
- dzieci w tym wieku są bardzo chłonne wiedzy i chcieliby to wykorzystać
- zdrowotnymi
- wyborem nauczyciela uczącego I klasę
- dziecko poszło do szkoły ze starszym rodzeństwem
2. Czy szkoła zapewniła właściwe przygotowanie warunków i otoczenia szkolnego (szatnia, łazienka, świetlica, plac zabaw itp.)
3. Czy w szkole działa się dziecku jakaś krzywda ze strony innych dzieci?
4. Czy nauczyciele poświęcali dziecku wystarczająco dużo uwagi?
5. Czy w klasie dziecko czuło się zagubione lub nie umiało odnaleźć się?
6. Czy poziom rozwoju dziecka pasował do wymogów szkolnych?
7. Czy szkoła zapewniła dziecku bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne?
8. Czy nauczyciele byli dobrze przygotowani do pracy z małymi dziećmi?
9. Czy program był przeładowany?
10. Czy dziecko po nauce w szkole miało wolny czas na zabawę i kontakt z rodzicami?
11. Czy dziecko polubiło nauczycieli i czuło do nich zaufanie?
12. Czy nauczyciele poświęcali wystarczająco dużo czasu i uwagi mojemu dziecku?
13. Czy materiały do nauki były ciekawe i wzbudzały rzeczywiste zaangażowanie dziecka?
14. Czy życie emocjonalne dziecka było pod kontrolą nauczycieli, to znaczy czy dostrzegali emocje malucha i gdy trzeba adekwatnie reagowali tonizując lub pobudzając dziecko?
15. Czy proces uczenia dyscypliny szkolnej był prowadzony zgodnie z cechami osobowości i temperamentu mojego dziecka?
16. Czy poleciłaby pani innym rodzicom, biorąc pod uwagę własne doświadczenia, podjęcie decyzji o posłaniu swojego sześcioletniego dziecka do szkoły podstawowej, do której obecnie uczęszcza Pani/ Pana dziecko?
Rodzice w ankietach umieścili cenne uwagi dotyczące funkcjonowanie placówki, które dyrektor uwzględnił w organizacji pracy szkoły.